أخر الاخبار

تحميل رواية أحببته فتكبر كاملة للمؤلفة نور عصام

  رواية أحببته فتكبر كاملة للمؤلفة نور عصام

تحميل رواية أحببته فتكبر كاملة للمؤلفة نور عصام
رواية أحببته فتكبر للكاتبة نور عصام

مقدمة:

السلام عليكم أصدقائي العاشقين لقراءة الروايات والقصص يشرفني أن أهديكم رواية للكاتبة نور عصام من أجمل روايات الرومنسية والدراما والتي تحمل اسم أحببته فتكبر، سأترككم مع الرواية قراءة ممتعة...

الفصل الأول من رواية أحببته فتكبر:

شمس  : معلش انا مش هقول حاجه روح انت وقول انك مش موافق ولا هو يعني انا اللي لازم اتكلم

سليم :  بعصبيه قولت مش موافق علي جوازي منك

شمس  :  لا انا اللي هموت عليك

سليم  :  بزهئ ياريت تروحي تقولي ل خالتي انك مش موافقه وانتي اللي رافضه الجوازه دي

شمس :  بغيظ ليه هو مين فينا الراجل

سليم :  يعني ايه بقا هو بالعافيه

شمس  :  لا طبعا روح انت وقول ل خالتي انك مش طايقني ولا عاوز تجوزني وف النهايه دا نصيب

سليم :  مقدرش اقول لان ماما بتحبك وعوزاكي

شمش :   وانا مقدرش اقول ل ماما لانها تعبانه وعندها القلب وانت عارف وانا مقدرش اكون سبب ف تعبها ولا زعلها

سليم :  والحل

شمس :  في ايدك اعمل اللي يعجبك انا مالي

سليم  :   بصلها بغيظ وقالها اقسم بالله يا شمس لو الجوازه دي تمت لأوريكي اسود ايام حياتك واعيشك ف جحيم

شمس :    لا حوش حوش الهنا اللي انا هغرقك فيه

سليم  :  ماشي يا شمس بقلمي نور عصام

شمس :  هنشوف يا سولي

سليم  :  قولتلك ميت مره مش بحب الكلمه دي نهائي وإياك اسمعها منك تاني ويلا غوري من وشي

محمد  :  ها يا ولاد نقول مبروك ودا بيكون ابو شمس

حمدي :  الجواب باين من عنوانه ودا بيكون ابو سليم

نبيله :  لا يا ابو سليم لازم نسمعها منهم

فتحيه : ايوا دا جواز مش معني انهم ساكتين يبقو موافقين احنا اه نتمني بس لازم يكونو راضين

شمس وسليم   بصو لبعض ومش بيتكلمو

نبيله :  ها يا شموسه قولتي ايه ودي بتكون امها

فتحيه : مادام ساكتين ومش بيتكلمو وشكلهم مكسوف يبقي علي خيرة الله ولا ايه يا سليم

سليم : بص ل شمس وتوعد لها وبعدين قال اللي تشوفيه ياماما رواية احببته فتكبر بقلمي نور عصام

شمس : ف نفسها بقا كدا يا سليم ياتري ايه سبب تغيرك دا من ناحيتي للدرجه دي ممكن تكون بتحب واحده تانيه وبعدين قالت لا لو كان بيحب كان قالي بس ياتري ايه السبب واتنهدت

سليم : بصلها ورفع حاجه وعيونه كلها توعد بالشر

شمس : تجاهلت نظراته

فتحيه : الف مبروك يا حبايبي

حمدي : مادام متفقين يبقي من بكرا باذن الله تنزلو تشترو الشبكه وتروحو تختارو العفش اللي يناسبكم الشقه جاهزه يبقي مفيش داعي للتأخير

محمد  :  واحنا كمان جاهزين

حمدي : علي بركة الله ويوم الخميس نعمل الفرح

شمس : وشها احمر وفتحت عيونها

سليم :  بهمس قالها ولسه وانتهي اليوم

واشرقت الشمس بنور ربها

فتحيه : يلا يا سليم اصحي بقا علشان تروح تاخد شمس وتشترو الشبكه والعفش

سليم  :  بزهئ حاضر يا ماما مستعجله علي ايه

فتحيه : مستعجله علي ايه دا انا طايره من الفرحه ابني حبيبي اللي مليش غيرو هيتجوز لا ومين بنت اختي الغاليه

سليم  :  بصلها وف نفسه قال غاليه ماشي يا ماما

فتحيه: يلا قوم بلاش كسل مفيش وقت

سليم : خلاص يا ماما قومت اهو

وبعد بعض الوقت

سليم : راح عند خالته سلم عليها

نبيله :  اهلا يا حبيبي لحظه انادي شمس

سليم :  ف نفسه يارب تلاقيها طفشت

نبيله : طلعت وقالت جايه اهي يا حبيبي

شمس :  ببرود انا جاهزه

سليم  :  بصلها بغيظ وقالها يلا ومشيو

شمس :  ياريت تتعامل بطريقه احسن من كدا بلاش النظرات بتاعتك دي ماما تعبانه بقلمي نور عصام

سليم  :  ولما انتي خايفه عليها وافقتي ليه
شمس  :  بعصبيه وانت سكت ليه طيب انا وخايفه علي امي انت بقا وعموما احنا لسه فيها ياريت تنزلني وكل واحد يروح لحاله مش ناقصه حرقة دم وأرف

سليم  :  والله جايه دلوقتي تقولي كدا

شمس  :  خبطت علي العربيه وقالت نزلني

سليم : مس ايدها وضغط عليها وقالها صوتك لو علي عليا تاني هقطع لسانك وايدك اللي بتترفع ف وشي دي فاهمه ولا

شمس :  بصتله والدموع ف عنيها وبصت لأيدها

سليم  :  ساب ايدها وكمل سواقه وراحو اشترو الشبكه وبعدين العفش وبعد كدا راحو مع بعض الشقه وفرشوها بمساعدة نبيله وفتحيه وابوهم

فتحيه :  الحمد لله اخيرا خلصنا

نبيله : بفرحه الحمد لله واحلي حاجه ان الشقه معكم بالبيت

حمدي :  بهزار طبعا علشان يبقي مشوار واحد تشوفي بنتك اختك مع بعض

نبيله  :  ضحكت وقالت ربنا يسعدهم

وعدت الايام وجاء يوم الزفاف وتم الحفل بسعاده الاهل وفرحه مصتنعه علي العريس والعروسه

سليم   اخد شمس وطلع بيها الشقه وفتح الباب

شمس واقفه ومتردده

سليم  : بهدوء مالك يا عروسه اتفضلي ادخلي ولا عوزاني اشيلك زي العرسان الطبعيه

شمس : بصتله بغيظ ودخلت لكن جواها زعل منه

سليم  : راح علي الاوضه وهي كمان

شنس : قعدت عالسرير وبتفكر ف كلامه من قبل

سليم : قلع جاكت البدله ورماه وقرب منها

شمس : بخوف ف ايه

سليم :  ف اني لازم اخد حقي الشرعي منك يا عروسه

شمس  :  قامت وقفت وقالت مش هيحصل يا سليم

سليم : مش بمزاجك يا حلوه وبصلها بشر وقالها اقسم بالله ل اخليكي تندمي وتتمني الموت من الجحيم اللي هتعيشي فيه وزئها وقعها علي السرير

الفصل الثاني من رواية أحببته فتكبر:

شمس بخوف سليم علشان خاطري بلاش الي بتفكر في دا الله يخليك افتكر اننا ولاد خاله

سليم بصلها وقالها مش انتي اللي وافقتي علي جواز اشربي بقا يا حلوه

شمس سليم بلاش تعمل حاجه تندم عليه العمر كله

سليم انتي مالك انا عاوز اندم وبعدين قالها مين قالك اني هندم علي واحده زيك

شمس بغضب يعني ايه واحده احترم نفسك

سليم حاضر انا هخليكي تشوفي الاحترام علي حق واتهجم عليها حتي اصبحت زوجته شرعا وقانونا ولكن بالقوة

وبعد بعض الوقت

شمس بتعيط

سليم بصلها وقام اخد شاور وما عطاها اي اهتمام

شمس قامت غيرت هدومها

سليم خرج من الحمام راح عالسرير ونام جنبها بلا اهتمام

شمس ما نامت حتي أذان الفجر قامت اخدت شاور وصلت فرضها وراحت قعدت عالكنبه دموعها علي خدها ومقهوره من تصرفه معها بقلمي نور عصام

وحل الصباح علي الجميع باذن الله

سليم صحي وفتح عيونه ما لقاها عالسرير قام وقعد شافها قاعده علي الكنبه حاطه راسه بين رجليها بصلها وقام قالها انتي لسه صاحيه

شمس بصتله نظره حزن وجوا عيونها الف سؤال

سليم اتعصب من نظرتها وقالها شمس

شمس ماردت

سليم قالها انتي طالق يا شمس

شمس وقعت عليها الكلمه زي الصاعقه

سليم خرج من الاوضه بل من الشقه كلها

شمس بكت بحرقه ومش مصدقه اللي عمله ولا اللي قاله

سليم نزل براحه علشان امه وابوه ما يحسو بيه وراح ركب عربيته ومش عارف يعمل ايه ولا يروح فين

شمس بعد دموع وندم وقهر وتفكير ف اللي هيحصل لأمها وابوها من كلام الناس وازاي بنتهم اتطلقت يوم صباحيتها وازي هو ما فكر ف كدا وازي قدر يعمل كدا فيها وف خالته رواية احببته فتكبر بقلمي نور عصام بعد سراع مع نفسها ف كل اللي هيحصل قامت غيرت هدومها ولبست لبس خروج ومشيت بدون ما تعمل صوت

سليم قعد يلف بالعربيه ف الشوراع اكتر من ساعه وبعدين نزل ووقف شويه علي النيل يفكر باللي حصل وفاق علي دوشه وصراخ من بنت عاوزه ترمي نفسها ف النيل راح عندها وسمعها بتمتم بكلام وتقول مادام مش بيحبني ليه اتجوزني من الاول ليه مراحش عند اللي بيحبها بصلها وافتكر شمس واللي عمله فيها جري علي العربيه وركب وبعد شويه وصل البيت وطلع بردو بدون ما يعمل صوت فتح باب الشقه ودخل الاوضه ملقاش شمس قعد 

عالسرير وقال جايز ف الحمام وقعد يستناها

شمس خرجت وراحت الشركة اللي بتشتغل فيها

ناهد اول ما شافتها قامت مخضوضه وقالت شمس

شمس قعدت وقالت ازيك يا ناهد

ناهد ايه يا بنتي اللي جابك هو مش انهارده صباحيتك وضحكت وقالت ايه هو العريس طفش ولا ايه

شمس انفجرت من العياط

ناهد قامت وقالت اهدي يا قلبي وحضنتها وقالتلها مالك ف ايه ليه كل الدموع دي

شمس بعد ما هديت حكت لها اللي حصل وقالت لها مش عاوزه حد يعرف اني هنا والا قسما بالله اموت نفسي

ناهد طيب اهدي وف لحظه جالها فون ردت وقالت ازاي دا انا مقدرش اسافر دلوقتي ابني تعبان

فهد لازم تيجي ضروري علشان المصنع باسمك ووجودك ضروري وكمان البشمهندس مسافر برا وغير كدا الافتتاح بعد يومين وانتي عرفه اننا داخلين علي موسم ودا هيحقق نجاح كبير خلال الفتره دي

شمس في ايه

ناهد قالتلها المصنع اللي ف السعوديه خلص ولازم اسافر علشان الافتتاح وانتي عرفه ان ابني تعبان وعمليته بعد يومين مقدرش اسافر واسيبه وكمان ابوه برا بيخلص اجراءات المكن الجديد

شمس انا هسافر لو ينفع

ناهد بصتلها وقالت اكيد ينفع وبعدين ردت علي فهد وقالت انا هبعت مصممه بتشتغل هنا معايا واكتر من اخت وهعملها توكيل علشان تمضي مكاني ف اي شئ

فهد تمام بس لازم تكون موجوده قبل الافتتاح

ناهد اكيد وقفلت

شمس كويس يلا قومي نخلص كل الاجراءات الازمه للسفر

ناهد بس يا شمس علشان

شمس خلاص يا ناهد الموضوع بالنسبه ليا انتهي هو اللي باعني ورماني ومفكرش حتي ف القرابه اللي بينا ولا فكر ب خالته ولا جوز خالته ولا فكر بكلام الناس عني

ناهد شمس فكري تاني انتي ممكن متعرفيش ترجعي تاني غير بعد فتره بقلمي نور عصام

شمس قومي يا ناهد بس وحياة ابنك اوعي تقولي لحد اي حاجه عني انا عرفه ان ماما وبابا ملهمش ذنب بس اقسم بالله لو قعدت هنا ساعه واحده هموت نفسي

ناهد طيب يلا قومي ومتقلقيش

سليم قلق من تأخير شمس بالحمام حسب توقعه وبعدين قال ياتري غابت ليه كدا ومفيش صوت ميه قام وراح خبط عالباب ومفيش رد قال شمس شمس قلق وفتح الباب انصدم لما ما لقاها الدنيا لفت بيه وبعدين خرج من الاوضه ودور ف الشقه بقلمي نور عصام كلها ما لقاها قعد يفكر راحت فين وازي هيكون موقفه قدام خالته وجوزها وامه وابوه وبعدين قال ياتري ممكن تكون نزلت تحت عند ماما قام وراح علشان ينزل يشوفها خاف احسن ما تكون تحت قعد عالكنبه وقال ياتري انتي فين يا شمس صدقيني انا ندمان علي اللي حصل ارجعي يا شمس ونتفاهم حتي لو هنعيش اغراب مع بعض بس متمشيش وخصوصا اليوم وصرخ وقال يارب انا فعلا غلطت بس متعاقبنيش كدا يارب يارب رجعها 

 ما هو مش بمزاجك بقا ترميها وتخليها اشرب بقا ياحلو انت نتيجه عمايلك وتسرعك يا بشمهندس

شمس وناهد بعد كام ساعه خلصو كل الاجراءات مستعجل

ناهد حبيبتي انا بردو بعد كل دا وبقولك فكري تاني وميهمنيش كل المصاريف انتي عرفه معزتك عندي

شمس انا مش ندمانه يا ناهد متقلقيش وعمري ما هحملك اي شئ بالعكس دا جميل وانا عمري ما هنساه ابدا

ناهد ربنا يقويكي حبيبتي انا بس مش عرفه انتي صممتي ليه تحجزي انهارده وتسافري

شمس حبيبتي انا بطاقتي وجواز سفري لسه آنسه وسفري تبع شغلي وطبعا الورق يثبت اما لو استنيت ممكن معرفش اسافر حليني بقا علي مطلع قسيمة طلاق وورق تاني علشان اقدر اسافر وبدموع قالت دل لو البيه رضي اصلا ومعاندش معايا وبصراحه انا نفسيتي تعبانه ومش عاوزه اشوف حد ولا اتكلم مع حد

ناهد حبيبتي متزعليش وان شاء الله ربنا هيعوضك ويوقف جنبك انتي بنت حلال وتستاهلي كل خير

شمس طيب يلا بينا عالمطار معتش غير ثلاث ساعات

ناهد طيب تعالي نشتري شويه هدوم

شمس مش عاوزه حاجه

ناهد ازاي يا بنتي اومال هتسافري كدا من غير لبس وبعدين قالتلها مش عيب تبقي مصممه كبيره وتشتري من برا تعالي هنروح المحلات بتاعتنا واختاري اللي يعجبك

شمس والله ما عاوزه

ناهد ولا كلمه واخدتها وراحو فعلا وبعد ما خلصو راحو عالمطار ودي بتكون ناهد صديقه شمس وصاحبة شركة التصميمات اللي شمس بتشتغل فيها

شمس حبيبتي والله ما عرفه اقولك ايه بعد اللي عملتيه معايا ربنا يخليكي ليا

ناهد حضنتها وقالتلها احنا اخوات

شمس سلمت عليها وقالتها اوعي تنسي

ناهد متقلقيش وراحت شمس تلحق طيارتها وناهد رجعت
سليم قاعد ومش عارف يعمل ايه بيرن علي شمس قافله فونها ودا جننه اكتر بقلمي نور عصام

فتحيه خبطت عالباب ومعها اختها وجوزها
سليم سمع صوتهم وكأن الدنيا بتخلص من حواليه

الفصل الثالث من رواية أحببته فتكبر:

سليم خلاص مفيش قدامه حل غير انه يروح يفتح فتح

الباب ولقي امه وابوه وخالته وجوزها الدنيا اسودت ف وشه

فتحيه بفرحه وابتسامه علي وشها قالت حبيبي واخدته بالحضن وقالت صباحيه مباركه يا عريس

سليم مش بيتكلم

نبيله الف مبروك ياعريس وحضنته وقالت فين العروسه

ابوه وجوز خالته سلمو عليه وباركوله ودخلو كلهم وقعدو

سليم الدموع ف عيونه ومش عارف يعمل ايه

نبيله شمس فين ياسليم اوعي تكون لسه نايمه

فتحيه شكلها كدا ملهاش حس بقلمي نور عصام

حمدي ايه يا سليم ساكت ليه

محمد قومي يا نبيله شوفي بنتك وخليها تيجي احسن وحشتني جدا

نبيله قامت وقالت شمس جوا يا سليم

سليم بقهر وحصره قال مش عارف

نبيله وقفت مكانها وقالت اومال فين

فتحيه مالك يا سليم عامل كدا ليه وفين مراتك

سليم مش عارف راحت فين

محمد يغضب يعني ايه راحت فين

حمدي اهدي يا بني كدا وفهمنا

نبيله راحت عليه وقالت شمس فين يا سليم وايه اللي حصل

محمد بصوت عالي قال شوفي بنتك فين وايه اللي حصلها ولا عملت ايه

حمدي اهدي يا محمد مش كدا وبص لأبنه وقال انطق

فتحيه حصل ايه يا سليم

الكل دماغه فيها مليون حاجه وطبعا كلها ظلم للبنت مفيش فايده مش هنتغير ابدا ولا هنسمع قبل نحكم، المهم

نبيله بحزن قالت بنتي فين وبصلته وقالت انا مربياها كويس وعرفه اخلاقها ومستحيل بنتي تغلط ولا توطي راس ابوها

فتحيه اهدي يا نبيله ايه اللي بتقوليه دا شمس بنت اصول

محمد رد وقال ياريت ابنك يفهمنا وإلا قسما بالله بقتلها

حمدي بصوت عالي قال اتكلم يا سليم

نبيله دقات قلبها بقت سريعه

اختها مسكتها من ايدها وقالت اهدي يا نبيله علشان صحتك

سليم بص ل خالته وحالتها وعرف ان نتيجه غلطته هتكون غاليه قوي بقلمي نور عصام

نبيله بتعب قالت ريحني يا ابني ايه اللي حصل

سليم اللي حصل ........... وقص عليهم ما حدث من وقت الخطوبه لوقت الجواز واللي عمله تاني يوم

نبيله وقعت ف الارض

محمد واختها بيحاولو يهدوها

حمدي راح علي ابنه وضربه بالقلم علي وشه وقاله لا انت ابني ولا اعرفك

فتحيه بدموع بقا كدا يا سليم دي اخرة تربيتي فيك

محمد بصله بقهر وقال الجواز مش بالعافيه كنت جيت وقولتلي كنت قولت ل خالتك ولا حتي ابوك

نبيله بتاخد نفسها بالعافيه وبعد دقائق اغمي عليها

حمدي طلب الاسعاف وبعد شويه وصلت وراحو عالمشفي

الكل واقف وقلقان حتي سليم موجود

فتحيه دموعها علي خدها

محمد الحزن مالي قلبه وعقله ومش عارف يفكر

حمدي محرج من عمايل ابنه ومش بينطق

الدكتور خرج

محمد خير يا دكتور

الدكتور ازمه قلبيه وانا اسف

محمد بقهر ايه يا دكتور اتكلم علطول

الدكتور اعتقد انكم عرفين انها مريضة قلب واي ضغط نفسي او انفعال غلط عليها وللاسف جالها جلطه ودراعها مش بيتحرك بس باذن الله حالتها النفسيه تتحسن ومع العلاج هتكون بخير ان شاء الله
محمد بص ل سليم

سليم دموعه نزلت وبعدين مشي وراح يدور عليها راح كل مكان خطر بباله حتي ناهد بس طبعا قالت انها متعرفش حاجه وهو خرج من عندها ومفيش امل انو يلاقيها

شمس وصلت السعوديه وكان ف استقبالها فهد ورحب بيها جدا وبعدين اخدها وراح عالفندق

فهد اتفضلي ارتاحي وبكرا باذن الله هنتكلم ف الشغل

شمس متشكره جدا


سليم رجع المشفي وقال انه مش لقيها الكل زعلان منه ومش اي زعل بس للاسف الاجواء مش مساعداهم علشان يتكلمو بكل اللي جواهم بقلمي نور عصام

وبعد كام يوم

نبيله خرحت من المشفي والي حد ما حالتها مستقره

فتحيه راحت مع اختها البيت

محمد ببعاملها كويس هي ملهاش ذنب

فتحيه طبطبت علي اختها وقالت متقلقيش بس تهدي اكيد هترجع هي اكيد قلبها مقهور ومكسوره من جواها

نبيله بدموع ابنك السبب

فتحيه والله بيعيط ودموعه ما نشفت انا مش ببرر لأبني انا عرفه ان غلط وكفايه عليه الندم اللي عايش فيه

نبيله قلبي وجعني عالبت

فتحيه ان شاء الله ربنا حفظها هي تستاهل كل خير

نبيله دموعه ذادت واختها لا تقل عنها

محمد سأل عنها كل اللي يعرفوها بس بردو مفيش فايده

وبعد فتره

سليم رجع شغله وبيحاول ينسي بالشغل ولكن الجرح اللي سببه للكل هيقتله من التفكير فيه

حمدي قومي يا فتحيه طلعي اكل لابنك

فتحيه مش راضي وقافل علي نفسه

حمدي وأخرتها معاه يعني مش هو السبب ف اللي حصل دا خلاني مش عارف احط عيني ف عين اختك وجوزها

فتحيه والله ولا انا بس اعمل ايه اختي تعبانه ومحتجاني وهو ابني برغم زعلي منه الا اني مش قادره اقسي عليه

حمدي يارب عدلها من عندك

فتحيه انا بس هتجننن علي شمس

حمدي ومين سمعك يا فتحيه

في السعوديه

فهد ببتسامه قال الخير علي قدوم الواردين زي ما بتقولو بمصر عن جد المصنع شغله كويس جدا واتعاقدنا مع كذا مول لحتي نوزع البضاعه

شمس كل شئ حصل بفضل مجهودك استاذ فهد

فهد الفضل لله ثم لتصميماتك وادراتك معايا عنجد يا مدام شمس انتي فعلا تستاهلي تكوني صاحبة المصنع مش مديره

شمس اشكرك جدا اسناذ فهد علي ثفتك فيا

ناهد اتصلت ب شمس وقالتلها اللي حصل ف مصر وبلغتها بحالة امها وقالتلها انها حاليا حالتها مستقره

شمس بحزن قالت لها روحي وطمني ماما عليا بس متعرفهاش انا فين خليها تتطمن وقوليلها اني كلمتك

ناهد عين العقل يا شمس وقفلت وفعلا ناهد راحت وطمنت ام شمس عليها وقالتلها متقولش ل سليم ولا حد من اهله هي حابه تطمن عليكم وطمنكم عليها

نبيله بفرحه يعني بنتي كويسه

ناهد ايوا يا طنط هي كلمتي علي الفون الارضي وبخير بس خافت تكلمك احسن يكون سليم ولا حد من اهله هنا

محمد الحمد لله بس بالله عليكي يا بنتي لو كلمتك تاني خليها تكلمنا نسمع صوتها ونعرف هي فين واللي هي عوزاه احنا هنعمله احنا عرفين انها مجروحه بقلمي نور عصام

ناهد حاضر يا عمي بس بالله عليكم مش هوصيكم اوعي حد يعرف انها اتكلمت

نبيله متخافيش يا بنتي هو فعلا ندم بس اللي عمله مش سهل عليها ولا علينا

ناهد طيب يا طنط انا همشي دلوقتي عن اذنكم

محمد مع السلامه يا بنتي ورجع ل مراته وقالها الحمدلله اننا اتطمنا عليها لكن بردو عاوز اشوفها او حتي اسمع صوتها

نبيله اتنهدت وقالت ربنا يحفظك يا بنتي فين ما كنتي

محمد امين يارب والي حد ما ارتاحو شويه ولكن طبعا قلبهم وجعهم عليها ونفسهم ياخدوها ف حضنهم ويعوضوها لان مس بشهوله يسكتو كدا لكن ما باليد حيله

ومر اربع شهور علي شمس وهي بالسعوديه وحققت نجاح عالي جدا والكل حبها ومرتاح للشغل معها

شمس اتصلت

نبيله الو

شمس ماما حبيبتي ازيك

نبيله بدموع كدا يا شمس تعملي فيا توجعي قلبي عليكي

شمس عيطت وقالت ماما الله يخليكي انا كتير مقهوره

نبيله خلاص يا شمس متعيطيش المهم انتي بخير

شمس الحمد لله ومش ناقصني غيرك انتي وبابا

محمد قلب بابا وحشاني

شمس وانت كمان يا بابا بس غصب عني

محمد عارف يا بنتي بس لو تقوليلي انتي فين وصدقيني هعملك اللي انتي عوزاه

شمس علشان خاطري يا بابا متضغطش عليا انا كويسه وبشتغل ف شركة تصميميات كبيره بردو بس مش ف مصر

محمد يعني انتي مش ف مصر

شمس لا يا بابا انا قولتلك علشان ترتاح وتطمن

نبيله طيب مش هتيجي علشان نشوفك يا شمس

شمس للاسف يا ماما العقد اللي مضيته مع الشركه بعشر سنين لكن انا لو عرفت انزل قبل كدا اكيد هنزل

نبيله عشر سنين يا شمس

شمس معلش يا ماما اللي حصل بقا انتي عرفه وقتها كنت مقهوره وعاوزه ابعد باي طريقه

محمد سمع حد بيكلمها وبيقول مدام شمس محتاجين امضة حضرتك هنا وتشوفي التصميمات دي فقالها روحي يابنتي لشغلك وابقي طمنينا عنك بقلمي نور عصام

شمس حاضر يا بابا خلي بالك علي نفسك وعلي ماما

محمد ف رعايه الله يا بنتي وقفل وبص ل امها وقال انا مبسوط ان اللي كان بيكلمها بيقولها يا مدام معني كدا انها قالت للي معها انها متجوزه علشان محدش يبصلها

نبيله عقله من يومها ربنا يهديها ويصلح حالها

وما اسرع الايام ومر خمس سنين

شمس حبيبي تعالي هنا يلا هنتأخر

سليم حاضر يا ماما بس بجيب العابي

شمس ياروحي هنتأخر عالطياره

وبعد ساعات وصلو القاهره

شمس نورت مصر كلها يا استاذ فهد

فهد منوره باهلها يا مدام شمس

سليم ماما هو احنا هنرجع تاني

شمس هو انت عاوز ترجع تاني يا قلبي

سليم ايوا علشان صحابي

فهد ان شاء الله ياحبيبي راح نرجع تاني

وبعد بعض الوقت وصلو فندق ......

شمس اخدت ابنها وطلعو

فهد طيب راح ادخل ارتاح شويه وبعدين بنقابل مدام ناهد

شمس تمام ودخلت وبس نامت عالسرير واخدت ابنها ف حضنها استرجعت كل ذكراياتها دموعها نزلت

وبعد كام ساعه

شمس صحيت علي رنة فونها وكانت

ناهد ايه يا بنتي كل دا علي ما تردي

شمس معلش يا ناهد كنت نايمه

ناهد طيب انا تحت ف الفندق

شمس طيب دقائق وانزل وقفلت

سليم ماما رايحه فين

شمس نازله اقابل طنط ناهد تيجي معايا

سليم لا عاوز انام شويه كمان

شمس طيب يا سولي نام واوعي تخرج من الاوضه

سليم يا ماما مش بحب سولي دي وانتي عرفه

شمس هههههه اوك يا سولي

سليم يووو بقا يا ماما

شمس خلاص خلاص متزعلش وحضنته وقالت انت قلب ماما رواية احببته فتكبر بقلمي نور عصام وبعدين قالت طيب انا هغير وانزل ومش هتأخر

سليم اوك يا ماما

شمس نزلت وقابلت ناهد وسلمت عليها

ناهد حبيبتي وحشتيني

شمس انتي اكتر والله

فهد كيفك مدام ناهد

ناهد الحمد لله يا استاذ فهد نورت مصر كلها وبعدين قعدو يتكلمو ف الشغل فتره طويله وبعد ما خلصو

فهد قال إلي صدق هون وهو بيعرف اني بمصر واتفاقنا تنقابل راح اروح اشوفو بدكن شي

شمس وناهد شكرا ومشي

ناهد شموسه ايه مش ناويه تروحي تشوفي مامتك وباباكي

شمس ان شاء الله هروح بس مش دلوقتي

ناهد امته بس

شمس مش عاوزه اروح واشوف حد تاني هناك وبعدين قالتلها ممكن اطلب منك خدمه

ناهد عيوني

شمس تسلملي عيونك حبيبتي وبعدين قالت ممكن تجيبي ماما وبابا هنا لان بجد لو روحت شوفت اي حد هناك بالصدفه منهم مش عرفه هعمل ايه

ناهد حاضر هروح واجيبهم بس تعرفي انا سمعت ان سليم ندمان قوي علي اللي عمله معاكي

شمس وقت الندم اكيد قات وزي ما انتي عرفه عدي خمس سنين واكيد نسي واتجوز

ناهد لا لسه متجوز طنط قالتلي ان هو رافض يتجوز

شمس علي راحته ميهمنيش كفايه اللي عمله فيا

ناهد طيب وسليم الصغير

سمش دا ابني لوحدي ومستحيل اخليه يشوفه

ناهد طيب اهدي وانا همشي دلوقتي وكلمك واقولك امته نتقابل ومعايا طنط وعمي

شمس ماشي حبيبتي وبعدين طلعت عند ابنها اول ما دخلت قالت سولي حبيب ماما

سليم بزهئ قال يا ماما قولتلك كتير مش بحب الاسم دا

شمس ههههه وراحت عليه وباسته من خده وقالت يلا علشان ننزل ناكل

سليم حاضر ياماما

وبعد شويه نزلو

شمس حلو الاكل يا ياروحي

سليم جدا يا ماما

شمس بالف هنا حبيبي

سليم ممكن الميه ياماما

شمس اتفضل يا قلب ماما وهي بتناوله وقعت

سليم اوبا سوري يا ماما

شمس عادي حبيبي وبعدين انا اللي وقعتها قامت وقالت هروح الحمام بس انظف هدومي

سليم اوك يا ماما

شمس اوعي تقوم من هنا مهما حصل

سليم حاضر يا ماما

شمس مشيت وراحت الحمام

سليم قاعد والتفت حواليه وكان قاعد ثلاث رجال

احد الرجال بصله وابتسم

سليم ابتسم

احد الرجال قام وراح لعنده وقاله ازيك يابطل

سليم استغرب وبعدين قاله الحمد لله بقلمي نور عصام

الرجل قاله ممكن اقعد معك

سليم مش عارف

الرجل ابتسم وبعدين قاله انت هنا لوحدك

سليم لا مع ماما

الرجل طيب انا هقعد معك لوقت ماما تيجي

سليم اوك اتفضل

الرجل قاله اسمك ايه يا بطل

سليم قال سليم

الرجل ابتسم وقال بجد يا سولي

سليم اتنهد

الرجل مالك بس ليه التنهيده دي

سليم علشان انا مش بحب اسم سولي دا

الرجل هههههه وانا كمان

سليم استغرب

الرجل متستغربش اصل انا كمان اسمي سليم ومش بحب الاسم دا خالص

سليم الصغير يعني حضرتك اسمك سليم

سليم ايوا وبعدين قاله ليه مش بتحب اسم سولي

سليم الصغير بيعصبني انا راجل ازاي يبقي اسمي سولي

سليم هههههههه وسيد الرجاله كلهم يا بطل وبعدين قاله انت نازل هنا بالفندق

سليم الصغير ايوا وحضرتك

سليم انا عندي شغل هنا كام يوم

سليم الصغير حضرتك بتشتغل ايه

سليم مهندس ديكور 

سليم الصغير وانا هنا مع ماما عندها شغل

سليم وفين بابا

سليم الصغير مسافر

سليم ممكن نبقي اصحاب

سليم الصغير اوك

سليم معك فون

سليم الصغير ايوا

سليم طيب هاته علشان اسيف رقمي عندك وانت كمان

سليم الصغير لا قول وانا اكتبه

سليم بستغراب قال ليه عادي يعني

سليم الصغير علشان انا حاطت صوره الموزه بتاعتي ومش عاوز حد يشوفها بقلمي نور عصام

سليم هههههههه انت عندك كام سنه

سليم الصغير خمسه

سليم وعندك موزه

سليم الصغير احلي موزه ف الدنيا كلها

سليم مين دي

سليم الصغير ماما حبيبتي

سليم بحب قاله ربنا يخليك ليها ويخلهالك حبيبي

سليم الصغير امين وبعدين قاله طيب ممكن اخد انا فونك واسيف رقمي عندك بقلمي نور عصام

سليم لا انا كمان حاطت صورة مراتي ومقدرش حد يشوفها خالص ولا حتي انته

سليم الصغير ههههه وضحك ضحكه بريئه هزت قلب سليم

سليم طيب قول رقمك وانا ارن عليك

سليم الصغير اوك وقاله

سليم قام وباسه ولعب ف شعره وقاله انا هروح بقا علشان زمايلي وكمان عندي شغل واكيد هكلمك تاني يا بطل

سليم اوك وبعد شويه وصلت

شمس حبيبي معلش اتأخرت عليك

سليم ولا يهمك يا ماما المهم انتي كويسه

شمس كويسه يا قلب ماما

سليم مع زملائه بيتكلمو ف الشغل

عمرو ايه ياعم هو انت علشان الولد عيونه لون عيونك روحت تبوسه

احمد بس تعرف يا سليم الواد دا شبهك شويه وخصوصا لون عيونه رواية احببته فتكبر بقلمي نور عصام

سليم ابتسم وقال هو فعلا لون عيونه زي ربنا يحفظه

شمس يلا بينا يا قلبي

سليم الصغير يلا يا ماما وقامو

عمرو ايه يا سليم مش ناوي تتجوز بقا

سليم لا يا عم انا كدا كويس والتفت الجهه التانيه شاف

شمس وابنها مع بعض بس قربو يخرحو من الباب

سليم فتح عيونه وقام.. يتبع..

 الفصل الرابع من رواية أحببته فتكبر:

الفصل الخامس من رواية أحببته فتكبر:

لا ندعي أننا نملك حقوق الروايه لننشرها في حالة تعدي حقوق النشر والملكية نرجوا التواصل معنا على هذا الرابط وسنقوم بإزالة المحتوى فورا وشكرا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -